14 juni 2011

Lekstugerenovering

I höstas fick vi en lekstuga av min bror. Den stod på deras tomt när de köpte sitt hus och de ville inte ha den kvar, så vi fick frågan om vi önskade ett litet torp. Självklart! När jag var barn önskade jag mig en lekstuga men det blev aldrig någon (det blev förståds mycket annat). Jag fick nöja mig med att då och då komma och leka i grannflickornas sockersöta lilla lekstuga. Därför känns det givet att mina små tjejer skall få ha en egen lekstuga. Kanske är det så att det är jag som tycker det är allra roligast med lekstugan bara för att jag aldrig själv fick någon. Hur som helst, ett litet sommarprojekt blir att fräscha upp detta lilla minihus och göra det fint såväl utvändigt som invändigt. Igår kväll var det målning på schemat...

Från början var den röd...
...sen blev den grå.

1 kommentar:

  1. åh vad mysigt! Vill också ha en lekstuga till mina barn. har fixat iordning min gamla hos mina föräldrar men vill hemskt gärna ha en hemma också, men vi har för liten tomt :-( Den där stugan ser supersöt ut!

    SvaraRadera