8 april 2013

Helgens långpass


Med rejäl träningsverk i vaderna kan jag konstatera att helgens långpass gett resultat. Det blev 15 km på underbara Söderåsen i lördags. Helgen som gick var verkligen i träningens och avkopplingens tecken. Barnen fick följa med mormor och morfar medan maken och jag begav oss till Söderåsen för några timmars löpning och jag fick känna på ett antal grymma backar som alltså piskade på vaderna rejält. Därefter blev det övernattning i lugn och ro på Brunnby gård med god mat och dryck för att sedan på söndagen springa 7,5 km på en annan av Skånes åsar. Maken min sprang dock längre båda dagarna med tanke på ett ultralopp som stundar för hans del. Om några veckor beger vi oss söderut för att vara med i vars ett terränglopp med olika distanser och på betydligt fler höjdmeter än vad som finns här hemma. Det blir mitt första lopp i det slaget vilket skall bli oerhört spännande.

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du kommenterade hos mig så jag hittade hit! Vilken fin blogg och härlig inspiration! Kommer definitivt tillbaka!

    SvaraRadera