26 juli 2011

Camping, klättring och loppis i Seglora

I Seglora, som ligger väldigt naturskönt mellan Kinna och Borås, bodde vi på en mysig liten campingplats bara några minuter från den klippa som vi tillbringade dagarna vid. Det är framförallt min sambo som brinner för klättringen. Numera så klättrar jag när tillfälle bjuds eftersom det inte är helt lätt när man har barnen med sig. Men jag måste också erkänna att det inte gör så mycket, jag är inte en lika stor entusiast som min sambo ;) Men det är härligt att komma ut i naturen vilket också barnen gillar. Vi var här med en annan familj som kunde se till barnen medan vi var uppe på klippan vilket gör saken lite enklare.

Loppisfynd
En av dagarna var vi inne i grannbyn på loppis och ett av fynden var denna underbart söta kanna som jag bara inte kunde motstå.

Det andra loppisfyndet, om det nu är ett fynd vet jag inte, men hur som helst en gammal gul kaffekanna kunde jag inte heller motstå eftersom vi hade en blå redan. Egentligen kanske inget speciellt med den, men jag gillar den blåa som vi har och blev så överraskad över att se den gula och tyckte att de två kunde få bli kompisar :)

För övrigt, vilket kanske en del känner till, så är Seglora känt för den gamla kyrkan som flyttades till Skansen i Stockholm 1916.


Besök gärna dessa trakter i Västergötland om ni har vägarna förbi för här är mycket vackert och jag är väldigt förtjust i alla vackra stora trähus som det finns så gott om här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar