11 juli 2011

Välkommen in i stugan!




                     FÖRE...                     

EFTER...

Ett av sommarens projekt är nu så gott som klart, att renovera och piffa upp tjejernas lekstuga. Golv och tak är målat i grått medan väggar, bord och bänkar i vitt. Jag målade även vita stjärnor i taket för att piffa till taket lite. Till vimplarna och tavlorna (dock endast en av dem på bild) har jag använt samma tyg. Glassen är gjord av glasspinne, jag klippte ut "glassen" i ljusgrönt papper och satte på självhäftande plast för lite mer effekt och hållbarhet. Blomman på bordet är en tyg-/sidenblomma av sorten ranunkel (tror jag). Dekorbollarna i fönstret är från Bolagret. De väggfasta bänkarna och bordet har tjejernas pappa/min händige sambo tillverkat :)

Nu är det fritt fram för lek!

3 kommentarer:

  1. Vad snyggt det var. Jag har fixat och donat i dotterns lekstuga men blir aldrig klar känner jag.
    Men så läckert med glassen och bänkarna.
    Trevlig måndagskväll.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så himla söt och inbjudande den blev! :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lekstuga ni har! Gissar att den används flitigt nu under sommaren!
    :) Helena

    SvaraRadera