12 oktober 2011

En andra chans


För några veckor sedan när vi var hemma hos mina föräldrar
så hittade jag de här fina gamla ramarna i förrådet.

De är såklart fina som de är, lite avskavda här och där vilket i och 
för sig är charmigt men jag bestämde mig ändå för att de skulle få 
en andra chans i livet och piffas upp med lite färg.

Den som jag målat svart blev jag mycket nöjd med. De andras
framtid, färgmässigt, återstår att se. Jag har inte riktigt bestämt
mig. Kanske blir det en rosa till storasysters rum och en till 
lillasysters rum.


2 kommentarer:

  1. Vad kul med att fynda så fina ramar. När min underbara farmor levde kunde vi gå igenom "gamla saker" som hon sa. Vissa av dom sakerna använder jag än idag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. TACK, gulliga du för fin hälsning hos mig. Och det bästa - nu hittade jag ju hit! Din blogg verkar onekligen vara i min smak, så det måste ju betyda att den hamnar i min högerspalt. Kramar Kicki

    SvaraRadera