6 oktober 2011

You only live once!

Bild via Apple

En stor ikon, en innovatör och entreprenör av stora mått, en av världens
mest framgångsrika företagsledare och företagsbyggare har nu gått ur tiden
endast 56 år gammal. 

Min första dator var en Mac och nästan all teknisk utrustning som jag använder
mig av dagligen finns där ett äpple på. Så det är klart att det känns sorgligt när
personen och personligheten som har drivit fram och står bakom mycket av Apples
produkter idag inte finns mer. Steve Jobs, en främling men ändå så nära, för mig
och för många i hela världen. Sjukdomar tar tyvärr ingen hänsyn, alla kan
drabbas såväl rik som fattig, ung som gammal.

Därför är det så viktigt att varje dag komma ihåg att njuta av livet och ta tillvara
på det vi får möjlighet att uppleva.




1 kommentar:

  1. Jag aldrig ägt en Apple produkt men det kanske är så att "once a Mac, you never go back" ? De som är inkörda säger ju att det är en toppen produkt. Hur som så är det en eländes sjukdom den där cancern! Önskar dig en fin dag! Kram Helena

    SvaraRadera